3/01/2012

Clasa pregatitoare - o alta ocazie de indoctrinare crestina


Dupa modelul "nu cumva sa se faca educatie fara sa bage in cap religia crestina la copii",  clasa pregretitoare a devenit o mare oportunitate de indobitocire a omuletilor lipsisti de capacitati de gandire critica.

Citez dintr-un PDF de hoitnews:

indoctrinare
indoctrinare
"Curriculumul pentru clasele pregătitoare urmăreşte dezvoltarea fizică, socio-emoţional, cognitivă a limbajului şi comunicării, precum şi dezvoltarea capacităţilor şi a atitudinilor în învăţare, asigurând totodată punţi către dezvoltarea celor opt competenţe cheie"

Cand ii aud cu dezvoltare "cognitiva" si cu dezvoltarea capacitatilor si a atitudinilor in invatare nu stiu daca sa rad sau sa ma enervez mai tare. Singurul motiv pentru care ei baga religia acolo este ca sa suprime capacitatile cognitive si de invatare, dupa cum si explica in cuvinte mai sofisticate in continuare:


Introducerea religiei în planurile de învăţământ încă de la debutul şcolarităţii asigură o abordare continuă a domeniului pe tot parcursul învăţământului preuniversitar – specifică majorităţii sistemelor educaţionale care includ religia în curriculumul şcolilor publice.

Adica nu exista scapare. In mod suspect, nu mentioneaza exemple de alte tari care au aceasta practica fascistoida.


Rolul religiei la vârstele mici este recunoscut şi susţinut de teoreticienii şi practicienii din domeniul educaţiei, care evidenţiază importanţa educaţiei religioase în formarea propriei identităţi a elevilor, aspectele legate de credinţe şi convingeri fiind un element important al acesteia.

Importanta educatiei religoase in formarea identitatii elevililor: ...adica blocheaza identitatea elevilor, pentru ca educatia religioasa cere - in primul rand - CONFORMARE la stereotipurile promovate de acea religie. Este exact opusul cu dezvoltarii de identitate reala a copilului.

La debutul şcolarităţii, disciplina religie constituie un context de învăţare care valorifică în plan educativ “marile întrebări” ale copiilor, experienţele de viaţă ale acestora, altele decât cele vizate în mod obişnuit de celelalte discipline din planul de învăţământ, dar cu importanţă majoră pentru dezvoltarea morală şi pentru socializarea acestora.

"Valorifica in plan educativ". Suna a fraza orwelliana; cam asa incepe procesul de erodare a curiozitatii naturale a copiilor. Cum pot sa pretinda ca ei au capacitatea de a raspunde intrebarilor copiilor cand e vorba de intrebari ce bat spre filosofie (dar in termeni primitivi), iar ei, preotii si profesorii de religie, citesc doar dintr-un repertoriu standard, din dogme.


Cat despre imporanta majora pentru dezvoltarea morala si socializarea acestora, aici e clar vorba de terorizarea copiilor cu amenintari de suferinta vesnica in iad, amenintari de la zeul care-i iubeste la maxim. Dezvoltare morala nu e asta in nici un caz; frica nu promoveaza dezvoltare, ci diminuare. Frica imobilizeaza capacitatea de socializare si intelectualizare.

în mai mică măsură, scopul unei educaţii de tip strict confesional, ci vizează mai ales dezvoltarea morală a copiilor şi formarea comportamentului în acord cu valorile moral-religioase.


Ei nu promoveaza o educatie strict confesionala, pentru ca promoveaza valorile populare crestin-ortodoxe pentru toata lumea. Asta se intelege din lipsa de atribuire a "valorilor moral-religioase": varianta default. Nu ca ar fi alte confesiuni mai bune pentru copii in vreun fel, dar ce se intampla aici este o continuare a cresterii monopolului BOR in sistemul educational. De asemenea, merita subliniat faptul ca aici se recunoaste clar dorinta de indoctrinare severa in cult ( rolul oricarei indoctrinari este de a controla comportamentul oamenilor, preferabil si prin evitarea mecanismelor critice ).


Prin competenţele şi conţinuturile vizate, disciplina religie contribuie în mod direct la realizarea competenţelor ariei curriculare Om şi societate, prin contribuţia adusă la dezvoltarea competenţelor sociale şi civice, prin accentul pe promovarea diversităţii, pe integrarea în diferite grupuri, prin susţinerea unor abordări inter- şi transdisciplinare

Am citit pana la accentul pe promovarea diversitatii si m-am oprit putin sa verific daca vad bine. Religia, unul dintre cei mai importanti factori care produce si contribuie la discriminare, se prezinta ca un factor care lupta cu discriminarea. Mai lipsea sa spuna ca la orele de religie se vor da si prezervative (bune) si materiale de educatie sexuala (cand ajung micii crestini la adolescenta, evident).

Cat despre "inter-disciplinaritate", banuiesc ca se refera la dorinta teologilor de a corupe predarea stiintelor, voind sa injecteze zeul lor pe acolo, ca niste creationisti.


Si acum, sa vedem competentele generale:

"1. Aplicarea unor norme de comportament specific moralei religioase, în diferite contexte de viaţă"

E clar, nu?

- organizarea de discuţii despre rolul lui Dumnezeu în viaţa omului;

..."discutii", cica. Mi se pare cam nedrept ca intr-o discutie sa fie asa dezechilibru. Ce capacitate de discutie au niste copii care abia stiu sa citeasca?

exerciţii de învăţare a închinării (gestul închinării, cuvintele însoţitoare);

E clar. Biserica in scoala. Sunt curios ce vor face cu copiii de musulmani si evrei.

explicarea credinţei în Sfânta Treime, pornind de la gestul închinării;

... "explicarea". Vreau sa-i vad si eu cum explica ca 1=3 in timp ce copiii invata si sa adune la matematica.


organizarea de dialoguri pe tema elementelor care definesc viaţa unui creştin (rugăciunea, primirea Sfintelor Taine, participarea la slujbele Bisericii, lectura biblică, comuniunea cu
semenii etc.), valorificând experienţa de viaţă a copiilor.

E amuzanta lista din paranteza. Dupa aceasta definitie cred ca majoritatea romanilor nu sunt crestini. Pacat ca nu o recunosc cu onestitate...


povestirea unor fapte bune, proprii sau ale altora;

Pentru ca faptele bune trebuie sa fie pricepute, din copilarie, doar in contextul credintei religioase, nu?

exerciţii de identificare a calităţilor celorlalţi (membri ai familiei,
colegi, prieteni etc.) prin desene, dialoguri etc.;

Sunt curios daca inteligenta intra la Calitati in viziunea lor.



Aplicarea unor reguli de comportament moral-creştin în contexte de viaţă familiare

Aici nu mai se ascund dupa "moral-religios". E clar obiectivul.

organizarea unor exerciţii de manifestare a dezacordului faţă
de comportamente care încalcă valorile moral-creştine

Sa pedepsim pacatosii si ereticii!


organizarea unor jocuri de rol “Aşa da/Aşa nu”

Two legs bad! Four legs good! (google it)


organizarea de conversaţii de grup privind regulile de comportament în diferite situaţii (în familie, şcoală, biserică, comunitate etc.);

Din nou aceasta notiune de "conversatii" intre adulti cu dorinta de a indoctrina si copii care abia stiu sa se scobeasca in nas. La asa unilaritate mentala, nu au cum sa spuna ca e conversatie. E evanghelizare.

vizite la biserică;

...


"2. Colaborarea cu copiii şi cu adulţii din mediul familiar,
în acord cu valorile religioase"




Din nou nu se mentioneaza valorile religioase ALE CUI? Implicit, crestini ortodocsi... Si asta cica e educatie de stat laic!


exerciţii de identificare a asemănărilor şi a deosebirilor dintre persoane pe baza anumitor criterii (aspect fizic, limba vorbită, credinţă, calităţi, comportamente, lucruri sau mâncăruri favorite
etc.);

- formularea de întrebări privind diferenţele dintre persoane;

Parca mai sus era vorba de cum sa invete sa discrimineze crestineste. Probabil ca e nevoie de o teorie mai sofisticata de discriminare; de asta-s buni teologii.


exerciţii de exprimare a acordului/ dezacordului faţă de opiniile altora;

Aha... sigur, doar ca nu cu "educatorii".


audierea unor texte religioase simple, în proză sau în versuri, în care se reflectă ideea de toleranţă.

Dupa ce se instaleaza bine prejudecatile crestine, discutiile despre toleranta in acelasi context probabil ca au acelasi efect pe care-l are o musca asupra unui geam.



"3. Explorarea activă a unor elemente din viaţa de zi cu zi, din perspectiva propriei credinţe"

Dupa ce sunt crestinizati bine copiii, e usor; exploreaza doar perspectiva ingusta a crestinismului cu specific local. Cum altfel? Nu au de unde sa faca rost de educatori pentru fiecare cult si pentru non-religiosi.

. Explicarea semnificaţiei unor evenimente religioase cunoscute

Cumva semnificatia pagana din radacini ? Probabil ca nu. Doar cea ce se potriveste cu povestea oficiala.

descrierea unor icoane care reprezintă evenimente din viaţa Mântuitorului, a Maicii Domnului, a Sfântului Nicolae şi a altor sfinţi;

De ce sa nu vada si ei, copiii de 4-6 ani, niste imagini NSFL? ...

organizarea de discuţii privind evenimentele religioase din viaţa omului: botezul, nunta, ziua onomastică etc., valorificând experienţele concrete ale copiilor

De inmormantare nu zice nimic, desi e cam importanta. Cat despre experiente concrete, sunt sigur ca cei mici au memorii bogate de la botezul si nunta lor.

analizarea unor imagini relevante din viaţa copiilor şi a familiilor lor (fotografii de familie, imagini din sfera publică etc.);

Presimt scandaluri cu pornografie infantila.




"Programa şcolară pentru religie – clasa pregătitoare reprezintă o ofertă curriculară dezvoltată în jurul unei teme centrale: Dumnezeu este cu noi prin descoperire şi iubire. Având ca scop familiarizarea copiilor cu domeniul religios, această temă orientează formularea competenţelor specifice, precum şi construirea situaţiilor de învăţare într-un mod flexibil şi creativ, în raport cu particularităţile de vârstă şi individuale ale elevilor."

Familiarizarea copiilor cu domeniul "religios". O alta propozitie unde incearca sa nu spuna "crestin".


Si acum, modul de evaluare - adica: "cum verificam daca a functionat indoctrinarea?"

Modalităţi de evaluare
Evaluarea reprezintă o componentă importantă a procesului de învăţământ, prin îmbinarea organică a acesteia cu predarea şi învăţarea. Alături de evaluarea orală şi evaluarea unor acţiuni religioase practice (de exemplu, gestul închinării), se recomandă utilizarea unui set de metode moderne de evaluare aplicate la domeniul religiei, adaptate la particularităţile elevilor de clasă pregătitoare: observarea sistematică a activităţii şi a comportamentului elevilor din perspectiva aplicării valorilor moralreligioase, elaborarea unor micro-proiecte de grup bazate pe desen sau colaje pe teme de religie etc.

În evaluare, se va urmări corelarea rezultatelor şcolare cu competenţele specifice vizate de programa şcolară, a experienţelor de învăţare din şcoală cu cele din viaţa de zi cu zi a elevilor. Modalităţile de comunicare a rezultatelor şcolare vor valorifica funcţia formativă şi cea motivaţională a evaluării, prin valorizarea aspectelor pozitive, a progresului înregistrat de elevi atât în plan cognitiv, cât şi afectiv şi atitudinal-comportamental.


Nota 1 pentru statul romanesc daca permite asa ceva!

Post a Comment

Ceva asemanator:

Related Posts with Thumbnails

Cele mai citite articole

Original design by Six Shooter Media. To Blogger by Template-Godown