3/21/2011

CEDO, crucea in scoli si branding-ul


Dezamagire la CEDO, nu au inteles ce rol are crucea in salile scolilor publice.

Stire:

Simbolurile religioase au voie în şcoli

Deşi crucifixul este, în primul rând, un simbol religios, nu s-a dovedit că prezenţa acestuia în sălile de clasă ar putea avea o influenţă asupra elevilor, potrivit deciziei Curţii.



De ce simbolul crucii crestine nu este "pasiv" in influentarea copiilor:




branding







Ce este "Brandingul"? Am sa iau o definitie pe About.com, pentru ca e un neologism din domeniul marketing-ului:



Asociatia Americana de Marketing (AMA) defineste un "brand" ca "un nume, termen, semn, simbol sau design ori o combinatie din acestea ce are rolul de a identifica bunurile sau serviciile unui vanzator sau unui grup de vanzatori si de a face diferentiere intre bunurile/serviciile acestea si ale altor vanzatori".

Prin urmare este logic sa intelegem ca branding-ul nu tine de convingerea cumparatorilor (tinta) de a te aleage pe tine, in loc de competitia ta, ci tine de convingerea cumparatorilor de a te vadea pe tine ca singurul vanzator ce poate aduce solutia pentru problema lor.

Obiectivele unui "brand" bun includ:

- Transmite mesajul in mod clar

- Confirma credibilitatea ta

- Conencteaza emotional dorintele publicului tinta

- Motiveaza cumparatorul

- Concretizeaza loialitatea clientilor

...

Brand-ul se gaseste in inimile si mintile cumparatorilor, clientilor, prospectorilor. Este suma totala a experientelor si perceptiilor, iar acestea pot fi influentate partial.

Un brand puternic este nepretuit pe masura ce lupta pentru clienti se intensifica zilnic. Este importanta investirea in cercetarea, definirea si construirea brand-ului. Brand-ul este sursa unei promisiuni pentru client. Este o piesa fundamentala in strategia de comunicare si marketing.


- incheiat definitie branding -


Crucea este unul din brand-urile Crestinismului.

Crucea plata cu sau fara un omulet plat batut in cuie pe ea este brand-ul Bisericii Ortodoxe. Biserica Ortodoxa mai are si alte brand-uri precum icoanele cu Isus, Maria cu un Isus in miniatura in brate, un mare inger care ucide un balaur rau etc.

Crucea este, insa, cel mai cunoscut brand.

Biserica este o corporatie, cu multe ramuri si multe biserici start-up ce incearca sa-i faca concurenta, folosind brand-uri asemanatoare. BOR domina piata spirituala din Romania si are aproape un monopol pe sectorul crestinesc.

Biserica vinde ceva.

Ei vand "servicii spirituale", combustibil pentru credinta, vise. Clientii platesc: la slujbe, cotizatii anuale, donatii si impozite "alocate" companiei BOR (in cazul Romaniei). Clientii sunt loiali, fiind consumatori de "spiritism" si dornici sa raspandeasca brand-ul altor oameni.

COPIII sunt un public imatur. Majoritatea tarilor civilizate incearca sa interzica marketing-ul (implicit si branding-ul) catre copii, pentru ca se stie clar ca acestia sunt vulnerabili, usor de manipulat, usor de controlat, iar marketingul catre copiii le dauneaza dezvoltarii mintale pe termen lung.

ELEVII sunt un public captiv. Copiii, blocati in programul zilnic de participare la ore in sali de clasa, sunt expusi inevitabil la brand-ul Crucii. Crucile de pe pereti nu sunt "pasive", ci sunt obiecte vizuale, clare, ce simbolizeaza ceva anume, producand brand-ul Bisericii Crestine.


Cine afirma ca Crucea nu are efect pe copiii din scoli, afirma implicit ca branding-ul nu functioneaza pe copii.








Exemple de branding pentru copii, doar prin simbolistica:




















Brand-uri crestinesti:









DE CE sa finanteze statul secular campania de marketing a Bisericii Ortodoxe sau a oricarui alt cult?



Edit: ortografie s.a..

Ceva asemanator:

Related Posts with Thumbnails

Cele mai citite articole

Arhivă

Original design by Six Shooter Media. To Blogger by Template-Godown