12/22/2010

Parerea mea despre Facebook.


Facebook este continuarea portalelor sociale gen hi5, avantajul sau a fost doar ca a venit la un moment in care crestea conectivitatea la net si tehnologia mobila.

Portalele mai vechi erau oribile, motiv pentru care le evitam. Niste stupi de mediocritate dominati de adolescenti excitati cu ego deformat...

Sunt un fan la psihologiei, amator chiar, si am stat mult sa observ ce se intampla pe acele retele... si nu am putut decat sa plec, oripilat si deprimat de observatii.

...Un motiv important este mediocritatea; nu doresc sa ma inconjur cu asa ceva. Eu traiesc dupa o zicala destul de veche: pentru a fi mai inteligent, inconjoara-te cu oameni mai destepti ca tine (sau ceva asemanator). Pe Facebook si alte retele de socializare asemanatoare, situatia tinde sa se inverseze. Prostia, ignoranta, mediocritatea si imbecilitatea de pe aceste retele este atat de profunda, incat poate fi folosita in scopuri didactice. Ferme de prostie.

Al doilea motiv este ca e prea multa socializare si prea putina seriozitate. Pe FB e plin de jocuri, teste, horoscoape (imagineaza-ti ce dezamagire cand vorbim de comunitatea de atei) si jocuri de prost gust. Divertisment cat vrei, dar e divertisment, distrage atentia. Daca vreau sa fiu distras, ma uit la tembelizor.

Socializarea trebuie sa fie un mijloc, nu un obiectiv. Lumea intra automat intr-un concurs cinic (din punct de vedere al creatorului FB): cine aduna mai multi friends. Nu sunt prieteni, nu sunt nici macar persoane cunoscute; e doar ceva ce se practica pentru a umfla egoul si a creste statutul social (aparent) ... adica o forma de masturbare, in care simulezi actul real, dar in final nu ai niciun rezultat, fiindca e doar o simulare (desi, parca masturbarea e mai distractiva).

Al treila motiv important este ca FB este un gigant care domina piata de comunicatii pe internet si ar vrea ca tot Web-ul sa se "intample" in cadrul Facebook (vezi ca din ce in ce mai multe siteuri integreaza soft FB... pana nu mai ramane nimic din siteul original). Eu detest, din principiu, orice monopol, orice forma de concentrare a puterii, deci FB intra lejer pe "lista".

Ultimul motiv este ca am fost dezamagit de oameni in privinta felului in care trateaza informatiile particulare. Foarte putini oameni inteleg ce inseamna sa-ti dezvalui identitatea pe internet si consecintele pe termen lung. Nu e vorba de transparenta, ci de imaturitate.

Cei din generatia mea au inceput cu emailuri dragute si copilaroase ..gen "pisicuta19xx", "danielbatman12" si in timp, dupa ce s-au maturizat, s-au prins ca trebuie sa-si faca conturi noi, fiindca se fac de ras in fata altor oameni. Utilizatorii de acum se inscriu cu numele real, direct, pe Facebook, dar au aceeasi imaturitate pentru care vor plati, scump, cand va fi vorba sa fie verificati pentru diverse ocazii... gen locuri de munca sau functii importante. (Eu nu mi-am schimbat emailul, fiindca am ales ceva neutru si practic, din start.) Informatiile pe care le bagam pe net se sterg FOARTE greu, iar uneori devin imposibil de sters, iar Facebook incurajeaza oamenii sa dea si mai multe informatii...

Facebook este cu atat mai grav cu cat aduna o groaza de informatii personale, nu doar nume, fiind un loc excelent unde sa cauti oameni de la care sa furi (gasesti bunuri in poze, adrese, orar, prieteni din zona etc.)... si fiind un paradis pentru orice serviciu de informatii (si pe alea le urasc, tot din principiu). Este deja o institutie care cenzureaza comentarii, colaboreaza cu organele de securitate si vinde informatiile la licitatii, ca de asta este un serviciu gratuit.


Ca fapt divers, eu nu-mi folosesc numele real pentru ca nu vreau sa se faca niste corelari automate (motoare de cautare) intre ceea ce scriu si ceea ce lucrez si nici nu vreau sa ma intalnesc cu persoane pe care le-am cunoscut in scoala si liceu, fosti colegi si profesori, pentru ca... haideti sa recunoastem, CATI dintre noi am avut colegi foarte interesanti, de treaba si placuti? Ai mei au fost proto-manelisti/maneliste; motiv pentru care nu m-ar bucura nicio forma de socializare cu ei.

Referitor la Facebook, mentionez si ca nu ma impresioneaza "tehnologia". Toate platformele de socializare au "furat" functii si facilitati de vechile forumuri phpbb... de acolo vine si moda cu profilul, avatarul, retele de prieteni, scor, reputatie si restul, diferenta mai mare fiind ca acele forumuri erau concentrate pe comunitate si nu stimulau asa de tare superficialitatea "profilului virtual".

P.S. ma gasiti pe Twitter, unde urmaresc si dau mai departe stiri proaspete din domeniu si nu sunt invadat de bullshit...
Post a Comment

Ceva asemanator:

Related Posts with Thumbnails

Cele mai citite articole

Arhivă

Original design by Six Shooter Media. To Blogger by Template-Godown