9/03/2010

Niste americani vad un Isus din iedera rastignit pe stalp de curent




Din imaginatie:

- poate zeita mama Gea incearca sa dea un semn americanilor, printr-un simbol comun din (in)cultura acestora
- poate acele plante au invatat sa asculte pe firul de telefon si sa prinda conversatiile crestine sau imaginile transferate prin modem pe internet
- poate e mana satanei! incearca sa prinda in capacana ecologistilor pe americanii crestini buni
- poate e un semn divin de la isus, semn ca s-a bagat in retelele de socializare! ( see: http://twitter.com/jesus )
- poate plantele incearca sa comunice americanilor ca evreii detin toate cablurile!


Din realitate:

Creierul uman invata sa recunoasca simboluri foarte usor, creand - in timp - o gramada de asocieri, prin experienta. Este un mecanism foarte practic pe care il utilizam in comunicare, cel putin. Aceasta experienta este formata, evident, de ce e in jur si in capul omului. Pentru crestinii seriosi, care se inconjoara de cruci si icoane, aceste simboluri devin proeminente in creier, iar creierul se adapteaza, reusind sa le recunoasca foarte usor dintr-un tablou complex (merge cu toate simturile).

Obsesiile simbolice sunt o problema pentru multi oameni. Exista oameni care vad parti atractive ale corpului in multe imagini (i.e. fund, sani, ...). Exista oameni care vad un numar peste tot (orice fel de numar, dar de obicei unul natural... 3, 7, 12, 23, 69, 666, 1000, 1364, ...). Exista oameni care vad falusuri peste tot (obiecte, imbracaminte, cladiri, litere, instrumente, razboi). Astfel de oameni sunt pur si simplu obsedati de un anumit simbol de care au asociat o gramada de povesti, asa ca au un creier perfectionat in detectarea simbolului respectiv.

Discursul modern privind acest subiect psihologic se poate tine mai usor daca vorbim de advertising; mai exact: branding. Specialistii in branding se ocupa exact cu asta: transformarea unui logo intr-un simbol foarte usor de recunoscut de oameni + productia de asocieri pozitive si comerciale fata de ce vinde compania respectiva. Astfel incat, pe termen lung, companiile nu au nevoie sa foloseasca prea multe informatii in publicitate... ci e destul doar sa afiseze logo-ul pe ceva si oamenii "branduiti" isi amintesc imediat, in subconstient, de asocierile pozitive si comerciale. Jesus = Coca-Cola, Maria = Nike, Ingeri = BMW, God = Google etc., pentru crestinii branduiti cu materialele de propaganda: icoane, cruci, statui, filme, bijuterii, constructii s.a.m.d.





P.S.

"Branding":



SENSUL VECHI:

process in which a mark, usually a symbol or ornamental pattern, is burned into the skin of a living person or animal, burn with a branding iron to indicate ownership; of animals

SENSUL NOU:

A brand is the identity of a specific product, service, or business. A brand can take many forms, including a name, sign, symbol, color combination or slogan.


Vreau sa observati progresul etimologic, fiindca atitudinea si comportamentul descris de sensul primar, nu s-a schimbat.
Post a Comment

Ceva asemanator:

Related Posts with Thumbnails

Cele mai citite articole

Arhivă

Original design by Six Shooter Media. To Blogger by Template-Godown